Predstavljanje bilo kojeg novog modela linije „R” oduvijek je prekretnica za Yamahu, a tako je i kada se radi o modelu R9. Premda cijela nova generacija motocikla kategorije Supersport označava početak novog poglavlja, priča s identitetom modela R9 ostaje ista, jer nastao je iz Yamahinog trkaćeg DNK. Od tehnologije razvijene za utrke do dizajna iz natjecanja MotoGP, R9 je proizvod Yamahinog utrkivanja na najvišoj razini.
R9 ima dokazanu tehnologiju izvedenu iz utrka koja se kombinira s iznimno prihvaćenom platformom trocilindričnog agregata koja je tijekom prošlog desetljeća revolucionizirala Yamahinu marku. Ovaj poznati agregat velikog okretnog momenta i Yamahina poznata preciznost upravljivosti na utrkama čini savršeno uravnoteženi model kategorije Supersport dostojan njegova statusa vodećeg modela serije R. Zadržavajući brojne dizajnerske značajke nadahnute modelom MotoGP, koje su postale sinonim za Yamahine modele iz kategorije Supersport, R9 predstavlja očekivani napredak nove generacije, a ovjes na razini modela R1 i prednje kočnice marke Brembo pružaju dobro poznatu razinu preciznosti, upravljanja i okretnosti Yamahinog asortimana kategorije Supersport.
tekućinom hlađen, četverotaktni, trocilindrični CP3 agregat zapremnine 890 ccm
R9 pogoni nagrađivani, tekućinom hlađeni Yamahin DOHC agregat CP3, s ubrizgavanjem goriva i zapremninom 890 ccm, s tri cilindra i 4 ventila po cilindru. Promjer i hod od 78 mm x 62 mm i 11,5: omjer kompresije pruža izvrstan okretni moment i snagu koja u kombinaciji s finom kontrolom koju nudi Yamaha Chip Controlled Throttle (YCCT), pruža optimalne performanse i na stazi i na cesti. Posljednji omjer, vrijeme paljenja i mapiranje goriva optimirani su za Supersport performanse.
Najlakši aluminijski okvir Deltabox na modelu Yamaha Supersport
Razvijen posebno za R9, gravitacijski lijevani aluminijski okvir u stilu Deltabox precizno je podešen za sportske performanse i pri niskim i pri visokim opterećenju. Sam okvir težak je 9,7 kg i najlakši je okvir ikada upotrijebljen za Yamahin model iz kategorije Supersport. Ovaj lagani okvir znači da je ukupna težina modela R9 samo 195 kg, što dovodi do optimalnog omjera snage i težine.
Agresivni aerodinamični dizajn s krilcima za usmjeravanje sile prema dolje
R9 jedan je od najučinkovitijih motocikla po pitanju aerodinamičnosti koje je Yamaha do sada imala, a to je postignuto kombinacijom dizajna prednjeg kraja razvijenog s pomoću opsežnih ispitivanja u vjetrotunelu. Krilca za usmjeravanje sile prema dolje, koja se nalaze odmah ispod svjetala, smanjuju podizanje prednjeg kraja i poboljšavaju kontakt s cestom. Sama krilca smanjuju podizanje prednjeg kotača za 6 % – 7 % u ravnoj liniji, a kada se to kombinira sa spojlerom prednjeg dijela ispod M-kanala, učinak se povećava na približno 10 % tijekom vožnje zavojima.
Prednji glavni cilindar marke Brembo i čeljusti marke Stylema upareni s kočnim diskovima promjera 320 mm
R9 ima monoblok čeljusti marke Brembo Stylema, koje su lagane, krute i dizajnirane za bolji nadzor i stabilnost pri kočenju. Mrežasta kočna crijeva od nehrđajućeg čelika i veliki prednji diskovi od 320 mm pružaju izvrsnu postojanost i osjećaj nadzora, osobito pri intenzivnom kočenju. Radijalni glavni cilindar brembo ima klip koji se kreće u smjeru paralelno s ručicom kočnice i linearno primjenjuje tlak dok vozač vuče ručicu i pruža poboljšan osjećaj kontrole.
Potpuno prilagodljiv ovjes nove generacije marke KYB
Nova preokrenuta prednja vilica marke KYB od 43 mm u potpunosti je redizajnirana i sada ima posebne prilagodnike za prigušivanje poskakivanja i kompresije na lijevoj i desnoj cijevi vilice. Svaka se može zasebno ugoditi, na desnoj cijevi prigušiti poskakivanje, a na lijevoj kompresiju, kako pri velikim brzinama tako i pri malim brzinama Stražnji amortizer može se prilagoditi za predopterećenje, prigušivanje poskakivanja, prigušivanje kompresije i visinu vozača. Novi raspored pridonosi vrlo preciznom prigušenju, pružajući bolju povratnu informaciju sa staze ili površine ceste.
Yamahin sustav kontrole vožnje s prilagodljivim postavkama
Tri unaprijed ugrađena načina vožnje, „Sport” (sport), „Street” (cesta) i „Rain” (kiša), imaju tvorničke postavke različitih razina koje pristaju različitim uvjetima i nadopunjuju se mogućnošću da se unaprijed postave dva prilagođena načina rada i četiri načina rada za stazu.
Pomagala za vozača osjetljiva na naginjanje, uključujući nadzor vuče, nadzor proklizavanja i kočenja
Razvijen izravno iz elektroničkih sustava modela R1, tehnološki napredni IMU sa šest osi modela R9 neprestano mjeri ubrzanje u smjerovima naprijed-natrag, gore-dolje i lijevo-desno – kao i kutnu brzinu nagiba, kotrljanja i smjerova skretanja. IMU može u stvarnom vremenu poslati podatke uređaju ECU koji upravlja paketom elektroničkih sustava pomoći za vozača, uključujući nadzor vuče osjetljiv na naginjanje (engl. Traction Control, TC), nadzor proklizavanja (engl. Slide Control, SCS) i nadzor kočenja (engl. Brake Control, BC).
Načini rada snage, nadzor pokretanja i nadzor podizanja prednjeg kotača
Četiri različita načina isporuke snage (engl. Power delivery modes, PWR) dostupna su za prilagodbu sportskih svojstava motora, dok kontrola podizanja prednjeg kotača (LIF) smanjuje i smiruje podizanje prednjeg kotača pri ubrzanju. Kontrola pokretanja u natjecateljskom stilu (Launch Control, LC) vozaču omogućuje pokretanje iz mirovanja na najbrži i najučinkovitiji način – idealno za trkaće staze.
Upravljanje kočenjem agregatom i regulator proklizavanja stražnjeg kotača
Razina kočenja agregatom može se mijenjati s pomoću dvije postavke za EBM, pri čemu mogućnost jedan pruža višu razinu kočnja agregatom, a mogućnost dva smanjuje učinak kočenja agregatom kako vozač smanjuje gas. Kada se stražnji kotač zaključa zbog prevelikog kočenja agregatom, sustav Regulatora proklizavanja stražnjeg kotača (engl. Back Slip Regulator, BSR) regulira okretni moment agregata kako bi pružao potporu. Ovaj sustav iznimno dobro djeluje u scenarijima niske razine prianjanja.
TFT zaslon od 5' sa svim mogućnostima spajanja
TFT zaslon u boji od 5" na R9 može se podesiti između četiri odabira iz opcije, a način rada za staze prikazuje informacije samo tijekom vožnje po stazi, uključujući mjerač vremena po krugu. Zaslon se može povezati s pametnim telefonom putem Yamahine aplikacije MyRide koja omogućuje prikaz telefonskih poziva, poruka i ostalih informacija na instrumentnoj ploči.
Oprema namijenjena utrkama, uključujući ručke upravljača sa spojnicama i sustav QSS treće generacije
R9 je opremljen opremom usredotočenom na stazu kako bi omogućio razinu performansi koje se očekuju od Yamahinog supersportskih modela. Upravljačke ručice sa spojnicama doprinose sportskom položaju za vožnju, dok se poluge kočnice i spojke mogu prilagoditi individualnim potrebama vozača. Ugrađen je Yamahin sustav brzog mjenjača treće generacije koji omogućuje prijelaze u viši i niži stupanj prijenosa bez uporabe spojke, za još učinkovitije performanse pri promjeni stupnjeva prijenosa. Lagani kotači od lijevanog aluminija shodni su gumama Bridgestone Battlax Hypersport RS11 za vrhunski kontakt i prianjanje.
Bilježenje i analiza podataka vožnje s pomoću sustava Y-TRAC
Aplikacija Y-Trac podiže doživljaj supersporta i vozačima omogućuje poboljšanje vožnje trkaćim stazama i performansi pomoću alata koji su obično dostupni profesionalnim trkačima. Izvedena iz utrkivanja, aplikacija Y-Trac pruža mogućnost bilježenja i analize podataka o vožnji profesionalnom tehnologijom za sve razine vozača, od početnika do profesionalnih vozača.
AGREGAT |
|
|
Tip agregata |
|
3 cilindra, hlađenje tekućinom, 4 takta, DOHC, 4 ventila |
Zapremina |
|
890 cm³ |
Promjer x hod |
|
78.0 mm x 62.1 mm |
Omjer kompresije |
|
11.5 : 1 |
Maksimalna snaga |
|
87.5 kW (119 KS) @ 10.000 okr/min |
Maksimalan okretni moment |
|
93 Nm (9.5 kg-m) @ 8.500 okr/min |
Sustav podmazivanja |
|
Uljna pumpa |
Napajanje gorivom |
|
Ubrizgavanje goriva |
Tip spojke |
|
Mokra, višelamelna |
Sustav paljenja |
|
TCI |
Sustav pokretanja |
|
Električno |
Sustav prijenosa |
|
6 brzina |
Završni prijenos |
|
Lanac |
ŠASIJA |
|
|
Okvir |
|
Aluminijski |
Sustav prednjeg ovjesa |
|
USD teleskopske vilice |
Hod ovjesa sprijeda |
|
130 mm |
Kut prednje vilice |
|
24-40' |
Predtrag |
|
108 mm |
Sustav stražnjeg ovjesa |
|
Njihajuća ruka (Link suspenzija) |
Hod ovjesa straga |
|
117 mm |
Prednja kočnica |
|
Dvostruki diskovi, Ø 298 mm |
Stražnja kočnica |
|
Jednostruki disk, Ø 245 mm |
Prednja guma |
|
120/70ZR17M/C (58W) |
Stražnja guma |
|
180/55ZR17M/C (73W) |
DIMENZIJE |
|
|
Ukupna dužina |
|
2.090mm |
Ukupna širina |
|
820 mm |
Ukupna visina |
|
1.145 mm |
Visina sjedala |
|
825 mm |
Međuosovinski razmak |
|
1.430 mm |
Minimalna udaljenost od tla |
|
140 mm |
Ukupna težina |
|
ABS 193 kg |
Kapacitet spremnika goriva |
|
14 litara |
Kapacitet spremnika ulja |
|
3.5 litara |
Izdvojeni proizvodi
-
F40/70GETL Supreme
Motori 15-70 KS -
Novo u ponudi
Tenere 700 2025
Adventure -
Novo u ponudi
NMAX 125 Tech MAX 2025
Urban Mobility -
Novo u ponudi
NMAX 125 2025
Urban Mobility -
F225BETX
Motori 225-425 KS -
Novo u ponudi
TRACER 9/Y-AMT 2025
Sport Touring -
F40/60HETL
Motori 15-70 KS -
Novo u ponudi
TRACER 9 GT+/Y-AMT 2025
Sport Touring -
X-MAX 300 Tech MAX 2024
Sport -
Novo u ponudi
Tenere 700 Rally 2025
Adventure -
X-MAX 300 2024
Sport -
Snižena cijena
TRICITY 300 2024 - B kategorija !
Urban Mobility